ورود و ثبت نام

حذفیات کنکور سراسری 1401

در این مقاله قصد داریم تا شما را با حذفیات و نکات مهم در این باره از کنکور سراسری 1401 آشنا بسازیم پس تا انتهای این مقاله با ما همره باشید. ماراتن کنکور سراسری 1401 بزرگترین آزمون علمی کشور در سال ۱۴۰۱ می باشد که به منظور سنجش و غربال داوطلبان جهت ورود به رشته و دانشگاه […]

در این مقاله قصد داریم تا شما را با حذفیات و نکات مهم در این باره از کنکور سراسری 1401 آشنا بسازیم پس تا انتهای این مقاله با ما همره باشید.

ماراتن کنکور سراسری 1401 بزرگترین آزمون علمی کشور در سال ۱۴۰۱ می باشد که به منظور سنجش و غربال داوطلبان جهت ورود به رشته و دانشگاه های با آزمون برگزار می شود. سازمان سنجش هر ساله به منظور کاهش استرس داوطلبان فهرست حذفیات کنکور سراسری را در اطلاعیه ای منتشر می کند تا داوطلبان با آمادگی بیشتری در جلسه کنکور شرکت کنند. فهرست حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۱ منتشر شد.

در ثبت نام کنکور سراسری امسال، تمامی داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید می توانند بدون توجه به نظام آموزشی در کنکور نظام جدید شرکت کنند. سنجش داوطلبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت گرفته و متقاضیان تا زمان برگزاری کنکور سراسری 1401 فرصت خواهند داشت با مطالعه منابع مفید و معتبر (منابع کنکور ریاضی، تجربی و انسانی) خود را برای حضور در جلسه آزمون آماده نمایند.

به منظور رفاه حال داوطلبان، سازمان سنجش هر ساله در اطلاعیه ای فهرست حذفیات کنکور سراسری که شامل حذف برخی از صفحات، پاراگراف ها و یا پاورقی کتاب های درسی از کنکور سراسری می شود را منتشر می کند. داوطلبان با اطلاع از حذفیات بخش های هر یک از کتاب درسی خود می توانند با برنامه ریزی دقیق خود را برای شرکت در کنکور ۱۴۰۱ آماده نمایند.

با توجه به اینکه بسیاری از متقاضیان کنکور 1401 هم اکنون به دنبال یافتن حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۱ هستند. کارشناسان مشاوره تحصیلی گروه علمی آموزشی اندیشه اقدام به نگارش این مقاله نموده تا امکان اطلاع از لیست حذفیات کنکور 1401 به راحتی برای داوطلبان این ماراتن فراهم گردد.

فهرست حذفیات منابع کنکور ۱۴۰۱

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند قبل از هر چیزی می بایست از فهرست منابع نظام جدید مطلع شوند. سازمان سنجش هر ساله در اطلاعیه ای اقدام به انتشار فهرست حذفیات کنکور سراسری می نماید و در آن اعلام می کند از کدام بخش از کتاب هیچ سوالی طراحی نمی شود.

 

شاید برایتان جالب باشد:تاثیر معدل در کنکور 1401
 
 

فهرست حذفیات منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۱

کنکور ریاضی 1401 یکی از 5 گروه آزمایشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ می باشد که شامل دو دفترچه عمومی و اختصاصی است. دروس عمومی این آزمون ادبیات، عربی، دینی و زبان بوده و دروس تخصصی شامل ریاضیات، فیزیک و شیمی است.

سازمان سنجش به منظور صرفه جویی در زمان مطالعه و همچنین کاهش مبخث مورد مطالعه برای این آزمون، هر سال اقدام به حذف موضوعات کم اهمیت در تمامی دروس عمومی و اختصاصی کرده. در جدول زیر لیست این حذفیات به طور کامل بیان می گردد. هنوز فهرست حذفیات منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۱ منتشر نشده و در حال حاضر لیست حذفیات کنکور ریاضی سال گذشته در این قسمت قرار داده شده که به شرح زیر می باشد.

 

حذفیات دروس عمومی و تخصصی کنکور ریاضی 1401

نام کتاب 

کد کتاب 

پایه تحصیلی – سال چاپ

قسمت های حذفی

فارسی 3

110201

دوازدهم – 99

طرح سوال از بخش های گنج حکمت ها، روان خوانی ها، شعر خوانی ها مجاز نیست

عربی، زبان قرآن 1

110206

دهم – 97

بخش البحث العلمی

عربی، زبان قرآن 2

یازدهم – 98

بخش المعربات الفارسیه، بخش البحث العلمی

عربی، زبان قرآن 3

دوازدهم – 99

بخش البحث العلمی و بخش خوب است بدانیم صفحه 65

دین و زندگی1

111214

دهم – 97

آیات ابتدای هر درس صرفا برای ارائه در ابتدایی هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی پایانی) گنجانده شده است، به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مد نظر نیست. فعالیت های دارای علامت (*) محتوای بخش های “بیشتر بدانیم” ، “پاسخ سوالات شما”، “پیشنهاد”، “دانش تکمیلی” ، ” معرفی کتاب” ، ” فیلم”، “پاورقی ها و برداشت ها”.

دین و زندگی2

یازدهم – 98

آیات ابتدای هر درس صرفا برای ارائه در ابتدایی هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی پایانی) گنجانده شده است، به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مد نظر نیست. فعالیت های دارای علامت (*) محتوای بخش های “بیشتر بدانیم” ، “پاسخ سوالات شما”، “پیشنهاد”، “دانش تکمیلی” ، ” معرفی کتاب” ، ” فیلم”، “پاورقی ها و برداشت ها”. طرح سؤال از قسمت های زیر مجاز نمی باشد:
– از مبحث “حرکت زمین” و شش خط ادامه آن در صفحه 42
– صفحه 54 خط دهم از عبارت زیر که در سال 98 به کتاب اضافه شده است، سوال طراحی نشود: ” … هم چنین آنان از چنان بینش عمیقی برخوردارند که در انجام اوامر خداوند گرفتار خطا و اشتباه نمی شوند.”

دین و زندگی3

دوازدهم – 99

آیات ابتدای هر درس صرفا برای ارائه در ابتدایی هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی پایانی) گنجانده شده است، به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مد نظر نیست. فعالیت های دارای علامت (*) محتوای بخش های “بیشتر بدانیم” ، “پاسخ سوالات شما”، “پیشنهاد”، “دانش تکمیلی” ، ” معرفی کتاب” ، ” فیلم”، “پاورقی ها و برداشت ها”.

انگلیسی 1

110230

دهم – 97

طرح سوال از بخش های بخش های what you learned  از کتاب های پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مجاز نیست

انگلیسی 2

یازدهم – 98

انگلیسی 3

دوازدهم – 99

هندسه 1

110213

دهم – 97

تمام مطالب بخش “خواندنی های کتاب”

هندسه 2

یازدهم – 98

هندسه 3

دوازدهم – 99

حسابان 1

111214

یازدهم – 98

حسابان 2

 

دوازدهم – 99

ریاضیات گسسته

112215

دوازدهم – 99

آمار و احتمال

یازدهم – 98

فیزیک 1

110209

دهم – 97

 تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز داده های مندرجر در برخی از پرسش ها و مسائل که به ذهن سپردن آن ها ضرورتی ندارد. در بسیاری از قسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سؤالات الزاما رعایت می شوند، مانند بررسی حالت هایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است، جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی از آن ها سوال طراحی نشود.

فیزیک 2

یازدهم – 98

تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز داده های مندرجر در برخی از پرسش ها و مسائل که به ذهن سپردن آن ها ضرورتی ندارد. در بسیاری از قسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سؤالات الزاما رعایت می شوند، مانند بررسی حالت هایی که نیروها و میدان های الکتریکی هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا حل مدارهای چند حلقه ای که در حلقه های مختلف از باتری استفاده می شود و همچنین سایر به هم بستن های مقاومت ها به غیر از به هم بستن متوالی و موازی جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی از آن ها سوال طراحی نشود.

فیزیک 3

دوازدهم – 99

تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز داده های مندرج در برخی از پرسش ها و مسائل که به ذهن سپردن آن ها ضرورتی ندارد.  در بسیاری ازقسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سؤالات رعایت می شوند. مانند بررسی حالت هایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است، جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی از آن ها سوال طراحی نشود.  طرح سوال از بخش های مطالعه آزاد کتاب فیزیک 3 به شرح زیر مجاز نیست:
– فصل 1 : بخش 1-4  به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل
– فصل 2 : بخش 2-3  به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل
– فصل 3 : صفحه 91 از مبحث “ادراک شنوایی” تا آخر فصل به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل
– فصل 4 : صفحه 99 و صفحه 111 شامل مباحث سراب و پاشندگی نور، صفحه 119 از مبحث “مور ایستاده و تشدید در لوله های صوتی” تا آخر فصل به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آنها در انتهای فصل
– فصل 1 : بخش 1-4 بههمراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن ها در انتهای فصل
– فصل 2 : بخش های 2-3 و 2-4 به همراه پرسش ها و مسئله های  مرتبط با آن ها در انتهای فصل

شیمی 1

110210

دهم – 97

پرسش از محتوای “در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا میدانید”. حفظ کردن معادله های شیمیایی. حفظ کردن نام و فرمول شیمیاییی ترکیب های آلی پیچیده. رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی.

شیمی 2

یازدهم – 98

پرسش از محتوای “در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا میدانید”. نامگذاری ترکیب های آلی بجز آلکان ها. حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیب های آلی پیچیده. رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی. حفظ کردن معادله های شیمیایی.

شیمی 3

دوازدهم – 99

پرسش از محتوای “در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا میدانید”. حفظ کردن نام و فرمول شیمیایق ترکیب هاق آلق پیچیده. حفظ کردن معادله های شیمیایی. رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی. طرح پرسش از بخش ها مطالعه آزاد کتاب شیمی به شرح زیر مجاز نیست: فصل 1 : صفحه 1، خود را بیازمایید، صفحه 9، پیوند با صنعت صفحه، 11، پیوند با زندگی صفحه 31 تا انتهای صفحه 32. فصل 2 :یاز آغاز فصل تا صفحه 39 ابتدای انجام واکنش با سفر الکترون، پیوند با زندگی صفحه 49 و 50، خود را بیازمایید صفحه 62. فصل 3 : از آغاز فصل تا صفحه 67، سازه های یخی زیبا با ظاهری سخت اما زودگداز تا صفحه 73، پیوند با زندگی صفحه 83، با هم بیندیشیم صفحه 85 و 86. فصل 4 : از آغاز فصل تا ابتدای به دنبال هوای پاک، ارزش فناوری شیمیایی تا ابتدای گروه عاملی کلید سنتز مولکول های آلی.

 

فهرست حذفیات منابع کنکور تجربی ۱۴۰۱

کنکور تجربی 1401، به منظور ورود علاقمندان به رشته های گروه پزشکی برگزار می شود. افرادی که تمایل به شرکت در این گروه آزمایشی را دارند، زمان ثبت نام کنکور سراسری گروه علوم تجربی را در فرم ثبت نام خود انتخاب می نمایند.

از آنجایی که حجم مطالعه منابع کنکور تجربی بسیار زیاد می باشد، سامان سنجش به کمک داوطلبان کنکوری شتافته و اقدام به حذف یکسری مباحث کم اهمیت نموده تا داوطلبان زمانی را صرف یاد گیری این مباحث نکنند و از طرفی طراح سوال کنکور نیز مجاز به استفاده از این قسمت ها در طراحی سوالات نمی باشد. لیست حذفیات کنکور تجربی 1401 تا کنون اعلام نشده و به همین خاطر در جدول زیر در حال حاضر فهرست حذفیات کنکور تجربی سال گذشته در این قسمت قرار داده شده و به محض انتشار لیست حذفیات کنکور 1401، تغییرات لازم در جدول زیر اعمال می شود.

 

حذفیات دروس عمومی و تخصصی کنکور تجربی 1401

نام کتاب 

کد کتاب 

پایه تحصیلی – سال چاپ

قسمت های حذفی

فارسی 3

110201

دوازدهم – 99

طرح سوال از بخش های گنج حکمت ها، روان خوانی ها، شعر خوانی ها مجاز نیست

عربی، زبان قرآن 1

110206

دهم – 97

بخش البحث العلمی

عربی، زبان قرآن 2

یازدهم – 98

بخش المعربات الفارسیه، بخش البحث العلمی

عربی، زبان قرآن 3

دوازدهم – 99

بخش البحث العلمی و بخش خوب است بدانیم صفحه 65

دین و زندگی1

111214

دهم – 97

آیات ابتدای هر درس صرفا برای ارائه در ابتدایی هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی پایانی) گنجانده شده است، به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مد نظر نیست. فعالیت های دارای علامت (*) محتوای بخش های “بیشتر بدانیم” ، “پاسخ سوالات شما”، “پیشنهاد”، “دانش تکمیلی” ، ” معرفی کتاب” ، ” فیلم”، “پاورقی ها و برداشت ها”.

دین و زندگی2

یازدهم – 98

آیات ابتدای هر درس صرفا برای ارائه در ابتدایی هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی پایانی) گنجانده شده است، به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مد نظر نیست. فعالیت های دارای علامت (*) محتوای بخش های “بیشتر بدانیم” ، “پاسخ سوالات شما”، “پیشنهاد”، “دانش تکمیلی” ، ” معرفی کتاب” ، ” فیلم”، “پاورقی ها و برداشت ها”. طرح سؤال از قسمت های زیر مجاز نمی باشد:
– از مبحث “حرکت زمین” و شش خط ادامه آن در صفحه 42
– صفحه 54 خط دهم از عبارت زیر که در سال 98 به کتاب اضافه شده است، سوال طراحی نشود: ” … هم چنین آنان از چنان بینش عمیقی برخوردارند که در انجام اوامر خداوند گرفتار خطا و اشتباه نمی شوند.”

دین و زندگی3

دوازدهم – 99

آیات ابتدای هر درس صرفا برای ارائه در ابتدایی هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی پایانی) گنجانده شده است، به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مد نظر نیست. فعالیت های دارای علامت (*) محتوای بخش های “بیشتر بدانیم” ، “پاسخ سوالات شما”، “پیشنهاد”، “دانش تکمیلی” ، ” معرفی کتاب” ، ” فیلم”، “پاورقی ها و برداشت ها”.

انگلیسی 1

110230

دهم – 97

طرح سوال از بخش های بخش های what you learned  از کتاب های پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مجاز نیست

انگلیسی 2

یازدهم – 98

انگلیسی 3

دوازدهم – 99

زمین شناسی

111237

یازدهم – 98

بیشتر بدانیدها و مفاخر ایران و جهان

ریاضی 1

111211

دهم – 97

تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب

ریاضی 2

یازدهم – 98

ریاضی 3

دوازدهم – 99

زیست شناسی 1

110212

دهم – 97

مطالبی که با عنوان “یشتر بدانید” و “واژه شناسی”. پرسش های عددی و محاسباتی به هرشکل و در هر سطحی. فرمول ساختاری مواد شیمیایی. – پرسش از شکل هایی در کتاب درسی که با “غیرمجاز بودن طرح
سؤال” مشخص شده اند.

زیست شناسی 1

 

یازدهم – 98

زیست شناسی 1

 

دوازدهم – 99

مطالبی که با عنوان “یشتر بدانید” و “واژه شناسی”. پرسش های عددی و محاسباتی به هرشکل و در هر سطحی. فرمول ساختاری مواد شیمیایی. – پرسش از شکل هایی در کتاب درسی که با “غیرمجاز بودن طرح
سؤال” مشخص شده اند. طرح سوال از بخش های زیر مجاز نیست: فصل 1 – گفتار1 : از عنوان تلاش برای کشف ساختار مولکولی دنا تا سر عنوان “مدل مولکولی دنا”،
گفتار3 : از عنوان سطوح مختلف ساختاری در پروتئین تا سر عنوان “نقش پروتئین ها”، از عنوان عملکرد اختصاصی آنزیم ها تا پایان فصل.
– فصل 2- گفتار1 : ازعنوان تغییرات رنای پیک تا پایان گفتار1، گفتار2 : از عنوان محل پروتئین سازی و سرنوشت آن ها تا پایان گفتار2.
– فصل 3- گفتار2 :از عنوان مهار بیماری های ژنتیک تا پایان فصل.
– فصل 4- گفتار3 :از ابتدای گفتار تا سرعنوان “گونه زای”
– فصل 5- گفتار2 :ازعنوان تنظیم تنفس یاخت های : تولیدی ااتصادی تا آخر گفتار.  گفتار3 :ازعنوان سسمت بدن : پاد اکسندهها تا پایان فصل.
– فصل 6- گفتار2 :از عنوان اثر محید بر فتوسنتز تا آخر گفتار2.  گفتار3 :از عنوان جانداران فتوسنتزکننده دیگر تا پایان فصل.
– فصل 7: گفتار2 :از عنوان مهندسی بافت تا آخر گفتار2.
– فصل 8- گفتار3 :از عنوان زندگی گروهی تا پایان فصل.

 

 

 

فیزیک 1

110209

دهم – 97

 تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز داده های مندرجر در برخی از پرسش ها و مسائل که به ذهن سپردن آن ها ضرورتی ندارد. در بسیاری از قسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سؤالات الزاما رعایت می شوند، مانند بررسی حالت هایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است، جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی از آن ها سوال طراحی نشود.

فیزیک 2

یازدهم – 98

تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز داده های مندرجر در برخی از پرسش ها و مسائل که به ذهن سپردن آن ها ضرورتی ندارد. در بسیاری از قسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سؤالات الزاما رعایت می شوند، مانند بررسی حالت هایی که نیروها و میدان های الکتریکی هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا حل مدارهای چند حلقه ای که در حلقه های مختلف از باتری استفاده می شود و همچنین سایر به هم بستن های مقاومت ها به غیر از به هم بستن متوالی و موازی جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی از آن ها سوال طراحی نشود.

فیزیک 3

دوازدهم – 99

تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز داده های مندرج در برخی از پرسش ها و مسائل که به ذهن سپردن آن ها ضرورتی ندارد.  در بسیاری ازقسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سؤالات رعایت می شوند. مانند بررسی حالت هایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است، جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی از آن ها سوال طراحی نشود.  طرح سوال از بخش های مطالعه آزاد کتاب فیزیک 3 به شرح زیر مجاز نیست:
– فصل 1 : بخش 1-4  به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل
– فصل 2 : بخش 2-3  به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل
– فصل 3 : صفحه 91 از مبحث “ادراک شنوایی” تا آخر فصل به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل
– فصل 4 : صفحه 99 و صفحه 111 شامل مباحث سراب و پاشندگی نور، صفحه 119 از مبحث “مور ایستاده و تشدید در لوله های صوتی” تا آخر فصل به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آنها در انتهای فصل
– فصل 1 : بخش 1-4 بههمراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن ها در انتهای فصل
– فصل 2 : بخش های 2-3 و 2-4 به همراه پرسش ها و مسئله های  مرتبط با آن ها در انتهای فصل

شیمی 1

110210

دهم – 97

پرسش از محتوای “در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا میدانید”. حفظ کردن معادله های شیمیایی. حفظ کردن نام و فرمول شیمیاییی ترکیب های آلی پیچیده. رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی.

شیمی 2

یازدهم – 98

پرسش از محتوای “در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا میدانید”. نامگذاری ترکیب های آلی بجز آلکان ها. حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیب های آلی پیچیده. رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی. حفظ کردن معادله های شیمیایی.

شیمی 3

دوازدهم – 99

پرسش از محتوای “در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا میدانید”. حفظ کردن نام و فرمول شیمیایق ترکیب هاق آلق پیچیده. حفظ کردن معادله های شیمیایی. رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی. طرح پرسش از بخش ها مطالعه آزاد کتاب شیمی به شرح زیر مجاز نیست: فصل 1 : صفحه 1، خود را بیازمایید، صفحه 9، پیوند با صنعت صفحه، 11، پیوند با زندگی صفحه 31 تا انتهای صفحه 32. فصل 2 :یاز آغاز فصل تا صفحه 39 ابتدای انجام واکنش با سفر الکترون، پیوند با زندگی صفحه 49 و 50، خود را بیازمایید صفحه 62. فصل 3 : از آغاز فصل تا صفحه 67، سازه های یخی زیبا با ظاهری سخت اما زودگداز تا صفحه 73، پیوند با زندگی صفحه 83، با هم بیندیشیم صفحه 85 و 86. فصل 4 : از آغاز فصل تا ابتدای به دنبال هوای پاک، ارزش فناوری شیمیایی تا ابتدای گروه عاملی کلید سنتز مولکول های آلی.

فهرست حذفیات منابع کنکور انسانی ۱۴۰۱

افرادی که تمایل به شرکت در گروه آزمایشی علوم انسانی را دارند، می بایست زمان ثبت نام کنکور سراسری گروه علوم انسانی را در فرم ثبت نام خود انتخاب نمایند و تا زمان برگزاری کنکور 1401 فرصت دارند با مطالعه منابع کنکور انسانی که از طریق سازمان سنجش معرفی شده خود را جهت شرکت در این آزمون آماده نمایند. البته داوطلبان برای صرفه جویی در زمان مطالعه و همچنین کاهش حجم مطالعه خود می توانند با اطلاع از لیست حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۱، اقدام به حذف این مباحث نمایند. در حال حاضر به دلیل عدم اعلام لیست حذفیات امسال، فهرست حذفیات کنکور انسانی سال گذشته در جدول زیر قرار داده شده است:

شاید برایتان جالب باشد: مشاروه تحصیلی کنکور 1401
 

 

حذفیات کنکور سراسری علوم انسانی 1401

نام کتاب

کد کتاب

پایه تحصیلی – سال چاپ

قسمت های حذفی

دین و زندگی 1

110205

دهم – 97

آیات ابتدای هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی)گنجانده شده است. به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مدنظر نیست.

فعالیت های دارای علامت * (ستاره)

محتوای بخش های بیشتر بدانیم، پاسخ سوالات شما، پیشنهاد، دانش تکمیلی، معرفی کتاب، فیلم، پاورقی ها و برداشت ها

دین و زندگی 2

111205

یازدهم – 98

آیات ابتدای هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی)گنجانده شده است. به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مدنظر نیست.

فعالیت های دارای علامت * (ستاره)

محتوای بخش های بیشتر بدانیم، پاسخ سوالات شما، پیشنهاد، دانش تکمیلی، معرفی کتاب، فیلم، پاورقی ها و برداشت ها

با توجه به این که در سال 98 در برخی از استان ها برای دانش آموزان پایه یازدهم،  کتاب های دین و زندگی چاپ 97 توزیع شد که محتوای آن در دو جا متفاوت با کتاب دین و زندگی چاپ 98 است، لذا برای رعایت عدالت آموزشی در طراحی سوالات آزمون سراسری سال 1400، طرح سوال از دو قسمت زیر مجاز نمی باشد:

از مبحث “حرکت زمین” و هفت خط ادامه آن در صفحه 47 سوالی طرح نگردد.

صفحه 62 خط 6 از عبارت زیر که در سال 98 به کتاب اضافه شده است، سوال طراحی نشود: …همچنین آنان از چنان بینش عمیقی برخوردارند گه در انجام اوامر خداوند گرفتار خطا و اشتباه نمی شوند.

دین و زندگی 3

112205

دوازدهم 99

آیات ابتدای هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی)گنجانده شده است. به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مدنظر نیست.

فعالیت های دارای علامت * (ستاره)

محتوای بخش های بیشتر بدانیم، پاسخ سوالات شما، پیشنهاد، دانش تکمیلی، معرفی کتاب، فیلم، پاورقی ها و برداشت ها

براساس برنامه درسی تولید شده در سال تحصیلی 99 – 1400، (شرایط همه گیری کووید 19) و بخشنامه ارسال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مطالعه آزاد سه درس پایانی کتاب دین و زندگی دوازدهم رشته علوم انسانی، سه درس زیر از این کتاب حذف شده و طرح سوال از آن ها مجاز نمی باشد:

درس یازدهم (عصر شکوفایی)، درس دوازدهم (نگاهی به تمدن جدید)، درس سیزدهم (مسئولیت بزرگ ما)

عربی، زبان قرآن 1

110207

دهم – 97

بخش البحث العلمی

عربی، زبان قرآن 2

111207

یازدهم – 98

بخش “للمطالعه” صفحات 57 و 58

بخش البحث العلمی

عربی، زبان قرآن 3

112207

دوازدهم – 99

بخش خوب است بدانیم صفحه 18

علوم و فنون 3

112203

دوازدهم – 99

براساس برنامه درسی تولید شده در سال تحصیلی 99 – 1400، (شرایط همه گیری کووید 19) و بخشنامه ارسال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مطالعه آزاد بخش های زیر از کتاب علوم و فنون 3 طرح سوال از مباحث زیر مجاز نیست:

خودارزیابی ها و کارگاه های تحلیل متن

فلسفه 1

111226

یازدهم – 98

فعالیت های درون متن که با علامت * مشخص شده اند.

مطالبی که در حاشیه کتاب آمده است.

پاورقی ها

مطالب مربوط به مطالعه

فلسفه 2

112226

دوازدهم – 99

فعالیت های درون متن که با علامت * مشخص شده اند.

مطالبی که در حاشیه کتاب آمده است.

پاورقی ها

مطالب مربوط به مطالعه

براساس برنامه درسی تولید شده در سال تحصیلی 99 – 1400، (شرایط همه گیری کووید 19) و بخشنامه ارسال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مطالعه آزاد بخش های زیر از کتاب فلسفه 2 طرح سوال از مباحث زیر مجاز نیست:

درس های 9، 4 و 12 درس 10 صفحات 79، 78 و 82 درس 11 صفحات 91، 90، 89، 88، 87

منطق

110232

دهم – 97

پیرابند های آبی ستاره دار

حکایت ها

پاورقی ها

صفحات “آنچه در این بخش می خوانیم”

صفحات “عناوین بخش ها”

فرهنگ اصطلاحات

جامعه شناسی 3

112222

دوازدهم – 99

براساس برنامه درسی تولید شده در سال تحصیلی 99 – 1400، (شرایط همه گیری کووید 19) و بخشنامه ارسال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مطالعه آزاد بخش های زیر از کتاب جامعه شناسی 3 طرح سوال از مباحث زیر مجاز نیست:

مطالب بخوانیم و بنویسیم، ببینیم و بدانیم و درس 2

جغرافیای 2

111218

یازدهم – 98

مطالب بیشتر بدانیم، بیندیشیم، برای مطالعه، توضیحات و زیرنویس ها، نقشه ها و مدل ها، آمار و ارقام مندرج در جدول ها و نمودار ها و واژه نامه های پیوست کتاب

جغرافیای 3 (کاربردی)

112218

دوازدهم – 99

تاریخ 1

110219

دهم – 97

تمامی مطالب ذیل عنوان های بیشتر بدانیم و یک توضیح

تمامی مطالب مندرج در جدول یا ترام های رنگی

تمامی مطالب مندرج در نمودارهای خط زمان، نقشه ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودار ها

تاریخ 2

111219

یازدهم – 98

متن و مطالب تمامی فعالیت ها به ویژه فعالیت های ذیل عنوان بررسی شواهد و مدارک

تاریخ 3

112219

دوازدهم – 99

تمامی مطالب ذیل عنوان های بیشتر بدانیم و یک توضیح

تمامی مطالب مندرج در جدول یا ترام های رنگی

تمامی مطالب مندرج در نمودارهای خط زمان، نقشه ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودار ها

متن و مطالب تمامی فعالیت ها به ویژه فعالیت های ذیل عنوان بررسی شواهد و مدارک

براساس برنامه درسی تولید شده در سال تحصیلی 99 – 1400، (شرایط همه گیری کووید 19) و بخشنامه ارسال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مطالعه آزاد درس های 1 و 2 از کتاب تاریخ 3 طرح سوال از دروس مذکور مجاز نیست.

 

فهرست حذفیات منابع دروس علوم و معارف اسلامی ۱۴۰۱

داوطلبان رشته علوم و معارف اسلامی می توانند با مطالعه کتب درسی خود در کنکور انسانی شرکت نموده و به سوالات اختصاصی خود پاسخ دهند. سازمان سنجش برای این دسته از افراد نیز فهرست حذفیات مباحث کم اهمیت عمومی و اختصاصی را مشخص کرده تا با اطلاع از این حذفیات، زمان خود را صرف مطالب گفته شده نکرده و اقدام به مطالعه و یادگیری سایر مباحث نمایند.

حذفیات کنکور سراسری علوم و معارف اسلامی 1401

نام کتاب

کد کتاب

پایه تحصیلی – سال چاپ

قسمت های حذفی

عربی، زبان قرآن 1

110208

دهم – 97

بخش های ستاره دار مانند قواعد و تمرینات که برای مطالعه دانش آموزان است.

عربی، زبان قرآن 2

111208

یازدهم – 98

کلیه قواعد پاورقی

عربی، زبان قرآن 3

112208

دوازدهم – 99

بخش “البحث العلمی”

اصول عقاید 1

110227

دهم – 97

تمام قسمت های بیشتر بدانیم

مبحث “هم اندیشی ها” صفحات 19، 26، 35، 44، 52، 67، 77، 88، 99، 108

مبحث “بیان خاطره” صفحه 32

تمام مباحث پاورقی ها

تحقیق کنید صفحات 19، 26، 35، 44، 52، 67، 77، 88، 99، 108

مبحث “تلاش” صفحات 17، 40، 61، 62

مبحث “خودکاوی” صفحه 96

مبحث “جستجو در قرآن” صفحه 106

مبحث “کشف دلیل” صفحه 105

اصول عقاید 2

111232

یازدهم – 98

قسمت “برای مطالعه” صفحه 141

مبحث “هم اندیشی ها” صفحات 19، 28، 46، 59، 69، 82، 91، 99، 113، 123، 135

فعالیت “تحقیق کنید” صفحات 20، 29، 46، 38، 59، 82، 91، 99، 113، 123، 135

فعالیت “گفتگو کنید” صفحه 38

فعالیت “اندیشه” صفحات 14، 36، 63، 74

مبحث “تدبر” صفحات 77 و 88

تمام مباحث پاورقی

اصول عقاید 3

112227

دوازدهم – 99

مبحث “هم اندیشی ها” صفحات 18، 24، 31، 58، 54، 61، 71، 73، 81، 82، 86، 96، 93، 94، 107، 118، 130

قسمت “برای مطالعه” صفحه 84

فعالیت صفحه 114

تمام مباحث پاورقی

مبحث “تفکر” صفحه 125

متن صفحه 28 با عنوان “به دو نمونه توجه کنید تا پایان صفحه”

 

مشاوره حذفیات منابع کنکور سراسری ۱۴۰۱

همان طور که می دانیم کنکور سراسری به منظور ورود متقاضیان به رشته و دانشگاه های با آزمون است ، به همین جهت تنها افرادی می توانند در این رقابت سربلند خارج شوند که با مطالعه منابع مفید و برنامه ریزی صحیح خود را برای شرکت در این ماراتن آماده کرده باشند.

متقاضیان برای آمادگی بیش تر و کسب حد نصاب قبولی در اعلام نتایج اولیه کنکور، باید به همه فاکتورهای لازم برای قبولی دقت کنند و علاوه بر منابع اعلام شده توسط سازمان سنجش به منابع کمک درسی که مورد استفاده پذیرفته شدگان برتر کنکور سال های گذشته است نیز مراجعه و مطالعه کنند تا با انواع تست و سوال آشنا شوند. 


شاید برایتان جالب باشد: راهکار های طلایی مطالعه درس ریاضی 


و کلام آخر…

ممنونم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید در این مقاله به بررسی و تحلیل حذفیات و نکات مهم کنکور سراسری سال 1401 پرداختیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده.شما می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید مشاورین ما به آن ها پاسخ می دهند، ما را به دوستان خود معرفی کنید. گروه علمی آموزشی اندیشه برای شما آرزوی بهترین ها را دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید؛

کارشناسان گروه علمی آموزشی اندیشه آماده هستند تا به همه سوالات و ابهامات شما پاسخ بدهند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی گروه علمی آموزشی اندیشه با این کارشناسان در ارتباط باشید و از تجربه کارشناسان ما برای انتخاب بهترین ها استفاده کنید.
 
 
 

                              گروه علمی آموزشی اندیشه 

 

شما این فرصت را دارید، با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، از مشاوره رایگان کارشناسان آموزشی گروه علمی آموزشی اندیشه استفاده نمائید.

    مشاوران
    گروه علمی آموزشی اندیشه

    پاسخگوی شما هستند

    نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *