ورود و ثبت نام

تاثیر معدل در کنکور 1401

در این مقاله قصد داریم تا شما دانش آموزان کنکوری عزیز را با تاثیر گذاری معدل دیپلم تان در کنکور سراسری سال 1401 آشنا سازیم تا انتهای این برنامه با ما همراه باشید. نحوه تاثیر معدل برای داوطلبان نظام قدیم کنکور 1401 درباره تاثیر معدل برای داوطلبان ترمی واحدی یا سالی واحدی که مدرک دیپلم […]

در این مقاله قصد داریم تا شما دانش آموزان کنکوری عزیز را با تاثیر گذاری معدل دیپلم تان در کنکور سراسری سال 1401 آشنا سازیم تا انتهای این برنامه با ما همراه باشید.

نحوه تاثیر معدل برای داوطلبان نظام قدیم کنکور 1401

درباره تاثیر معدل برای داوطلبان ترمی واحدی یا سالی واحدی که مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد دریافت کرده اند و یک یا چند درس خود را به صورت نهایی گذرانده اند باید گفت:

میزان تاثیر این داوطلبان به میزان حداکثر ۲۵ درصد سوابق تحصیلی می باشد و به صورت مثبت در نمره کل آن ها لحاظ خواهد شد.

همچنین در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در کارنامه این داوطلبین ۴ نمره درج خواهد شد که به این صورت می باشد:

1.آزمون

2.آزمون و سوابق تحصیلی دیپلم

3.آزمون و سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی

4.آزمون و سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

در مورد اعمال سوابق تحصیلی داوطلبان نظام قدیم حالات مختلفی وجود دارد:

1.تاثیر مثبت سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در یک یا چند زیر گروه اعمال می شود.

2.سوابق تحصیلی دیپلم به تنهایی در یک یا چند زیر گروه با تاثیر مثبت اعمال می شود.

3.سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی داوطلب در یک یا چند زیر گروه با تاثیر مثبت اعمال می شود.

4.به طور همزمان تاثیر مثبت سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در یک یا چند زیر گروه اعمال می شود و در سایر گروه ها تاثیر نداشته باشد.

تاثیر معدل برای داوطلبان نظام جدید کنکور 1401

برای داوطلبان نظام آموزشی جدید دو نمره کل در هر زیر گروه تعیین خواهد شد که به صورت زیر می باشد:

1. آزمون

2. آزمون سوابق تحصیلی دیپلم ۳-۳-۶

در این بین نمره ای که تاثیر داده خواهد شد که بیشترین نمره در زیر گروه را به خود اختصاص دهد که این مورد به نفع داوطلبین می باشد.

برای داوطلبان نظام جدید وضعیت های متفاوتی میز ممکن است پیش آید:

1. سوابق تحصیلی دیپلم ( پایه دوازدهم. سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید ۳-۳-۶ ) ممکن است در هیچ یک از زیر گروه ها تاثیر مثبت نداشته باشد.

2. سوابق تحصیلی دیپلم ( پایه دوازدهم .سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید ۳-۳-۶) در یک یا چند زیر گروه تاثیر مثبت داشته باشد.


شاید برایتان جالب باشد: مشاوره تحصیلی کنکور 1401


تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور 1401

طبق بیانات اعلام شده از خبرگزاری شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی مبنی بر تاثیر ۶۰ درصدی معدل مطرح شده است. قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی اظهار داشت که بزرگترین آسیب ادغام سنجش و آموزش می باشد که این خود به تنهایی دلهره و دغدغه ای را در بین داوطلبان ایجاد کرده است.

همچنین افزود با وجودی که بیشتر مسئولیت پذیرش بر عهده ی سازمان سنجش می باشد این طرح ساماندهی خواهد شد که این سیاست نهایی شده و کافی است که در حضور سران سه قوه و اعضای شورای مطرح شود.

وی افزود ما کنکور را حذف نخواهیم کرد اما با تصویب این طرح وزن بیشتر مسئولیت پذیرش داوطلبان با هدف کاهش تنش و دلهره داوطلبان بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

اجرای این طرح مستلزم رعایت شرایطی همچون برگزاری امتحانات نهایی، طراحی سوالات و شرایط پیش از امتحانات نهایی، رمز گذاری می باشد که با اعلام رضایتمندی این دو سازمان نهایی خواهد شد.

کبگانیان در این خصوص اعلام کرد: شکل گرفتن حوزه‌های تصحیح و جدا شدن سربرگ‌ها، اسکن کردن و توزیع تصادفی نیز از دیگر مسائل است که پس از بر گزاری در دست قرار خواهد گرفت. وی در ادامه اظهار داشت که امتحانات نهایی دارای الگو و کلید بوده و کد گذاری می باشد.

همچنین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح داشت که با مناسب بودن آمار های تحلیل سوالات می توان به ملاک مدار و هنجار بودن پی برد.

با توجه به ملاک سنجش و عمق یادگیری داوطلبان گفته شد که ۲۵ درصد سوالات آسان، 50 درصد متوسط و 25 درصد دشوار می باشد که نمرات هم از ۱۰۰ نمره لحاظ خواهد شد.

تاثیر مثبت 40 درصدی معدل در کنکور 1401 قطعی شد

عبدالرسول پور عباس در نشست خبری تصمیم گیری برای شرایط و ضوابط برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۱ گفت: از سال ۱۴۰۱ تغییرات کنکور مبتنی بر قانون ۱۳۹۲ و اصلاحیه ۱۳۹۵ مجلس و قانون اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی خواهد شد. تغییرات کنکور از سال‌های آینده در جهت حفظ امنیت، ایجاد آرامش و روحیه بخشی و از بین بردن استرس داوطلبان کنکوری است.

با اعلان سازمان سنجش تغییر آزمون در محتوای کنکور ۱۴۰۱ به دو روش است که اولین روش تاثیر مثبت 40 درصدی معدل در کنکور است که قبلاً ۳۰ درصد بوده؛ تغییر دوم این است که سوالات کنکور از حالت کلیشه‌ای به محتوایی و در چارچوب کتب درسی تبدیل می شوند.

کنکور برای سال 1401 به این صورت است که دفترچه و پاسخنامه به ۳ برابر ارتقا می‌یابند؛ یعنی یک دفترچه عمومی و دو دفترچه تخصصی به همراه پاسخ نامه‌های جداگانه در دسترس داوطلبان قرار خواهند گرفت.

او گفت: در حال ساماندهی گروهی هستیم تا بتوانند امنیت آزمون سراسری 1401 را حفظ کنند و طبق بررسی‌های اخیر من، شخصی ۷۰ میلیون تومان جهت قبولی در دانشگاه به اشخاص دروغگو پرداخت کرده بود؛ اما داوطلب مجاز به انتخاب رشته نشد. بنابراین باید امنیت کنکور افزایش یابد. آزمون‌های تمام هوشمندی را برای تمام داوطلبان کنکوری تا ۳ سال آینده طراحی خواهیم کرد.


شاید برایتان جالب باشد: راهکار های طلایی مطالعه درس ریاضی


تاثیر مثبت معدل در کنکور 1401 چقدر است؟

از آنجایی که در کنکور 1400 تاثیر معدل مثبت بود ممکن است برای داوطلبانی که نمره ی خوبی داشته اند سوالی ایجاد شود که چرا با وجود نمرات بالا و حتی نمره ۲۰ در امتحانات نهایی در کارنامه با عبارت فاقد تاثیر مثبت مواجه می شویم؟

برای مثال می توان گفت :در کشور ۷۰۰ نفر معدل کتبی با نمره ی ۲۰ کسب کرده اید و در درس زیست شما نیز ۲۰ گرفته اید، آیا در سهمیه منطقه ای شما شخصی وجود ندارد که در این درس ۲۰ گرفته باشد؟ و رتبه ی بهتری از شما کسب کرده باشد؟ تعداد زیادی با این شرایط وجود دارند پس برای رتبه های خوب تاثیر مثبت لحاظ نشده زیرا در صورت تاثیر دادن معدل، با افزایش رتبه رو به رو هستید.

آیا معدل نهایی تاثیر قطعی یا مثبت دارد ؟

قبل از تایید مثبت معدل در کنکور سراسری توسط سازمان سنجش سنجش قرار بر این بود که از حداکثر میزان ۳۰ درصدی معدل ۲۰ درصد به صورت قطعی و ۱۰ درصد آن به صورت مثبت اعمال می شود اما به دلایلی این اطلاعیه لغو شد:

بر اساس تاثیر قطعی در معدل افرادی با معدل ۲۰ می توانستند رتبه ی خوبی کسب نمایند و یا شانس قبولی آن ها کمتر می شود. می توان دریافت که تاثیر قطعی معدل اصلا مقیاس خوبی برای تعیین رتبه و تراز رتبه ی داوطلبان سراسری نمی باشد. می توان نتیجه گرفت که تاثیر معدل در کنکور برای تمام شرکت کنندگان ۳۰ درصد به صورت مثبت می باشد.

ترمیم معدل چیست؟

آموزش و پرورش برای آن دسته از داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در سال های ۸۴ به بعد و پیش دانشگاهی خود را از سال ۹۱ اخذ کرده اند و نمره بالایی را کسب نکرده اند طرحی به نام ترمیم معدل را مطرح کرده اند. این طرح در سه بازه زمانی دی، خرداد و شهریور برگزار می شود و در صورت اخذ نمره بالاتر از نمره قبلی لحاظ خواهد شد و هر فرد یک بار فرصت شرکت در این طرح را دارد.


شاید برایتان جالب باشد: 7 تمرین فوق العاده برای افزایش قدرت ذهن


چگونه برای ترمیم معدل جهت شرکت در کنکور 1401 اقدام کنیم؟

سوالی است که برای داوطلبان نظام قدیم پیش می آید و باید بگوییم برای ترمیم معدل باید به آموزش و پرورش منطقه سکونت خود مراجعه نمائید.

و کلام آخر…

ممنونم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید در این مقاله به بررسی و تحلیل تاثیر گذاری معدل مدرک دیپلم تان در کنکور 1401 پرداختیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده.شما می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید مشاورین ما به آن ها پاسخ می دهند، ما را به دوستان خود معرفی کنید. گروه علمی آموزشی اندیشه برای شما آرزوی بهترین ها را دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید؛

کارشناسان گروه علمی آموزشی اندیشه آماده هستند تا به همه سوالات و ابهامات شما پاسخ بدهند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی گروه علمی آموزشی اندیشه با این کارشناسان در ارتباط باشید و از تجربه کارشناسان ما برای انتخاب بهترین ها استفاده کنید.
 
 
 

                              گروه علمی آموزشی اندیشه

شما این فرصت را دارید، با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، از مشاوره رایگان کارشناسان آموزشی گروه علمی آموزشی اندیشه استفاده نمائید.

    مشاوران
    گروه علمی آموزشی اندیشه

    پاسخگوی شما هستند

    نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *