ورود و ثبت نام

امتحانات مدرسه یا کنکور سراسری؛ برای کدوم بخونم؟؟؟

امروز قرار باهاتون درباره ی یکی از دغدغه های اصلی دانش آموزان کنکوری که ذهن شون رو خیلی درگیر کرده بحث کنیم؛   دیگه کم کم زمان امتحانات نهایی شروع شده و دانش آموزان دارن خودشون رو حسابی برای این آزمون آماده می کنند. اما از اونجایی که داوطلبان کنکور الان در دوران جمع بندی […]
امتحانات مدرسه یا کنکور سراسری؛ برای کدوم بخونم؟؟؟
امروز قرار باهاتون درباره ی یکی از دغدغه های اصلی دانش آموزان کنکوری که ذهن شون رو خیلی درگیر کرده بحث کنیم؛

دیگه کم کم زمان امتحانات نهایی شروع شده و دانش آموزان دارن خودشون رو حسابی برای این آزمون آماده می کنند. اما از اونجایی که داوطلبان کنکور الان در دوران جمع بندی کنکور هستند و دارن خودشون رو برای کنکور آماده می کنند این نهایی خوندن امتحانات یه خورده براشون سخته و وقت زیادی رو ازشون می گیره.

نهایی خوندن در مقایسه با کنکوری خوندن دو قطب کاملا مخالفن، چون در امتحانات نهایی باید تمام راه حل و مطالب رو جز به جز خوند و به طور کامل جواب سوالات رو داد و بارم بندی سوالات برای جواب دادن به هر قسمت سوال در نظر گرفته شده.

شاید برایتان جالب باشد: چگونه با یک برنامه خوب در کنکور موفق شویم

 

درواقع اگه شما جواب درست رو هم بدست بیارین و یه قسمت از راه حل سوال رو ننوشته باشین باز نمره کاملی نمی گیرین، در صورتی که تو کنکور با توجه به زمان محدودی که دارین باید از کوتاه ترین روش استفاده کنین و سریع ترین راه حل رو به کار ببرین.

حالا با همه این داستانا داوطلبان کنکور نمی دونن که چیکار کنن. نهایی بخونن یا بی خیال امتحانات نهایی بشن و وقتشون رو برای کنکور بزارن و به دنبال پیدا کردن سریع ترین و کوتاه ترین راه باشن؟ پس اگه شما هم جزو این داوطلبان هستین حتما تا ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با خیال راحت یک تصمیم درست بگیرید.

با توجه به مطالبی که گفته شد احتمالا ترجیحتون این هست که دروس امتحان نهایی رو بخونین و شانستون رو برای بالا بردن تراز کنکورتون بیشتر کنین، ولی جالبه بدونین که مثلا برای قبولی رشته های خیلی خوب و پرطرفدار مثل رشته پزشکی حداقل ترازی که برای قبولی شما احتیاجه تراز 9800 هستش، حالا اگه یک فردی معدلش 20 هم بشه تراز معدلش میشه 9000! پس عملا معدل 20 اون هیچ تاثیری روی ترازش نذاشته.

شاید برایتان جالب باشد: راهکار مطالعه درس فیزیک

 

این به این دلیل هست که تراز خودش بالاتر از تراز معدلشه. پس نتیجه می گیریم برای قبولی در رشته های خوب حتی اگه معدلتون 20 هم باشه تاثیری در قبولی شما نداره. جالبه بدونین خیلی از داوطلبایی که الان دارن در رشته هایی مثل پزشکی تحصیل می کنن معدل نهاییشون خیلی پایینه و میگن بیشتر تایممون رو برای مطالعه دروس کنکوری گذاشتیم.

با وجود همه این موارد اما برای رشته هایی که به رتبه کمتری برای قبولی احتیاج دارن معدلای بالا می تونه تاثیر خوبی روی تراز داوطلب داشته باشه و شانس موفقیتش در آزمون رو افزایش بده. در آخر هم بخاطر این که خیالتون راحت باشه بهتره بدونید که شما از اول سال همه درسای مدرسه رو قدم به قدم بعد از آموزش خوندین و درک کردین. الانم اکثر سوالای کنکور داره به سمت مفهومی بودن میره پس اگه واقعا مفهوم مباحث مختلف درسی رو خونده باشین درک کرده باشین دیگه الان نگرانی نداشته باشین. مطمئن باشین امتحانای نهایی رو هم می تونین خوب پاس کنین.

شاید برایتان جالب باشد: هشت نکته طلایی برای تمرکز در کلاس درس

حالا ممکنه یکی بگه اومدیم و امسال قبول نشدیم خواستم تو کنکور سال بعد شرکت کنم. اون وقت اگه تاثیر معدل در کنکور قطعی شد، چی کار کنم؟ اگه 1 درصد امسال به نتیجه دلخواه نرسیدین و خواستین دوباره در کنکور سراسری سال بعد شرکت کنین و احیانا تاثیر معدل قطعی شد هم می تونین در ترمیم معدل کنکور سراسری شرکت کنین.

حالا شاید این سوال براتون پیش بیاد که ترمیم معدل چیه؟ آموزش و پرورش فرصتی برای داوطلبای فارغ التحصیل گذاشته که بتونن درسایی رو که در امتحانای نهاییشون نمره بالایی ازش نگرفتن رو دوباره امتحان بدن و نمراتشون رو در اون درسا بالا ببرن در نتیجه معدل نهاییشون هم بالا میره.

شاید برایتان جالب باشد: مسیر موفقیت در کنکور 1401

البته این نکته رو هم در نظر داشته باشین که اگه جزو داوطلبایی هستین که خیلی خوب از اول سال خوندین و یا به عبارتی نهایی خوندین، با همین نهایی خوندنتون نا خودآگاه خودتون رو برای کنکور هم آماده کردین ولی اگه تا الان هم فقط کنکوری خوندین، همین کنکوری خوندن باعث میشه از پس امتحانای نهایی هم بر بیاین. پیشنهاد می کنیم برای مطالعه امتحانات نهایی هم حتما بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم رو بررسی کنین.

شاید برایتان جالب باشد: نکات مهم شروع مطالعه ی  کنکور در زمستان

 

کارشناسان گروه علمی آموزشی اندیشه  هم آماده هستند تا به همه سوالات و ابهامات شما در مورد مطاله برای دروس امتحانات نهایی و یا کنکوری  پاسخ بدهند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی گروه علمی آموزشی اندیشه با این کارشناسان در ارتباط باشید و از تجربه کارشناسان ما برای انتخاب بهترین تصمیم استفاده کنید.

                                                                                                        گروه علمی آموزشی اندیشه

شما این فرصت را دارید، با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، از مشاوره رایگان کارشناسان آموزشی گروه علمی آموزشی اندیشه استفاده نمائید.

    مشاوران
    گروه علمی آموزشی اندیشه

    پاسخگوی شما هستند

    نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *