ورود و ثبت نام

مسیر موفقیت در کنکور 1401

مسیر موفقیت در کنکور 1401   هرچیزی که باید در ارتباط با کنکور 1401 بدانید.       شروع مطالعه برای کنکور سراسری سال تحصیلی 1401   یک شروع خوب کمک زیادی به طی کردن با کیفیت مسیر موفقیت در سال کنکور خواهد کرد به همین دلیل در این مطلب نکات مورد نیاز برای شروع مطالعه […]
مسیر موفقیت در کنکور 1401

مسیر موفقیت در کنکور 1401

 

هرچیزی که باید در ارتباط با کنکور 1401 بدانید.
 
 

 

شروع مطالعه برای کنکور سراسری سال تحصیلی 1401

 

یک شروع خوب کمک زیادی به طی کردن با کیفیت مسیر موفقیت در سال کنکور خواهد کرد به همین دلیل در این مطلب نکات مورد نیاز برای شروع مطالعه ی کنکور سراسری سال تحصیلی 1401 بررسی کردیم.

 

شروع زود هنگام برای موفقیت در کنکور

 

این قضیه بسیار مهم می باشد زیرا به هر میزانی که داوطلب قوی و به موقع و با شور و نشاط مطالعه را برای کنکور آغاز کند باعث داشتن ساعات مطالعه ی زیاد و تست زنی کنکور و تمرین کافی به مرور زمان شده که هر دو از ارکان مورد نیاز کنکور می باشد.

 

بعلاوه شروع و مطالعه در زمان مناسب نیز دارای اهمیت بسزایی است که در نهایت منجر به نتیجه ی شایسته تری خواهد شد پس در بهترین زمان شروع کنکور 1401 با قدرت شروع کنید.

 

شروع مطالعه ی به موقع برای کنکور سراسری به معنای مطالعه ی مداوم از ابتدا و عدم ایجاد وقفه ی حتی کوتاه مدت یک الی دو هفته ایی می باشد.

 

شاید برایتان جالب باشد: 22 نکته اثبات شده  برای موفقت در کنکور 
 

 

بهترین زمان شروع کنکور ۱۴۰۱

 

بهترین زمان برای آغاز مطالعه ی کنکور سراسری بلافاصله بعد از آخرین امتحانات نهایی داوطلبان می باشد. ایجاد وقفه های متوالی سبب بروز موارد بسیاری از جمله وسواس در مطالعه کنکور و کسب اطلاعات غلط از دیگران می شود.

 

آغاز نکردن در زمان مناسب و نوسان در مطالعه در بازه های زمانی سبب ایجاد ماندن در زمان گذشته می شود و فرد مدام تمام ذهن خود را به سرزنش و افسوس گذشته پر می کند. همین مورد سبب غالب شدن یک روحیه ی تخریبگر در داوطلب شده و حس روحیه ی افسوس گذشته باعث عدم پیش بردن و مطالعه در آینده می شود.

 

نکته مهم: شروع کردن در زمان مناسب حتی به غلط و ایجاد روحیه ی پیش بردن به مراتب خیلی بهتر از دیر شروع کردن است.

 

اهمیت تابستان در شروع و موفقیت در کنکور

 

فصل تابستان زمان آزمون و خطا و یادگیری روش مطالعه و شیوه ی تست زنی کنکوری می باشد. پس دارای اهمیت ویژه ایی است، زیرا دوران شروع کنکور از مهر ماه زمان مطالعه برای پیش بردن ساز و کار اصلی کنکور سراسری آغازمی شود و برای زمان تابستان دیگر جایگزینی وجود ندارد.

 

تهیه منابع و فیلم های آموزشی کنکور ۱۴۰۱

 

برای تهیه و خرید کتاب تست و یا فیلم های آموزشی کنکور عجله نباید داشت و کار را با کتاب های کمک آموزشی موسسه اندیشه می توان آغاز نمود.

 

مطالعه کنکور 1401 باید با چه دروسی و چگونه آغاز شود؟

 

مطالعه ی تک درسی و تمام کردن کامل یک درس کار مناسبی نمی باشد زیرا باعث فراموش شدن دروس قبلی می شود.

 

مطالعه برای کنکور سراسری می بایست مبحثی باشد و مطالعه ی هر پایه به طور جداگانه کار نادرستی بوده زیرا دروس کنکور سراسری دارای زنجیره و پیش نیاز می باشند.

 

این زنجیره ها شامل مباحثی هستند که برای قاعده و شروع مناسب می باشد. مثلاً در درس ریاضیات ابتدا تابع درس داده می شود و سپس مبحث مثلثات، زیرا این مبحث نیز خود تابع است.

 

شاید برایتان جالب باشد: نکات مهم شروع مطالعه ی کنکور در فصل زمستان
 

 

نکاتی در باب برنامه ریزی برای کنکور سراسری سال تحصیلی 1401

 

کار کردن برای کنکور سراسری در مجموع مبتنی بر زنجیره های مباحث درسی می باشد. به طور مثال در گذشته ذکر شد که برای سال پایه از منابع جامع دروس پایه و یا کنکور استفاده شود که این یعنی آگاهی به مسأله ی زنجیره وار بودن دروس و مباحث کنکور است.

 

برخی دروس و مطالب مانند معنی واژگان و از این دست نیازی به رعایت زنجیره وار بودن فصول و دروس ندارند. اما مباحث قرابت معنایی و آرایه و دستور زبان را با رویکرد زنجیره ایی باید پیش برد.

 

نکته مهم در مورد زمین شناسی و… : دروسی مانند زمین شناسی ، جغرافی و تاریخ در برنامه ی تابستان نباید آورده شوند. مگر برای اشخاصی با شرایط و موقعیت خاص.

 

توجه مهم : مطالعه ی دروس تخصصی در هر رشته و زبان انگیلیسی به علت حجم کم تر می بایست در تابستان مطالعه شود.

 

مقوله ی حل تمرین و تست می بایست درکنار هر گام و برنامه ایی که در پیش برده می شود باشد.

 

تعلل کردن و قصور کردن در تمام گام های ذکر شده باعث بازگشت به درسنامه شده و همین زمان داوطلب را ازدست می دهد.

 

موفق شدن داوطلبان با پایه درسی ضعیف در کنکور 1401

 

داوطلبان با پایه ی درسی ضعیف می توانند از تمارین کتب درسی و در مراحل بعد از تست های کنکور سراسری استفاده کرده و در صورت عدم توجه می توان از اساتید و کلاس های آموزشی استفاده کرد.

 

مباحثی مانند معادله و نامعادله و تابع در ریاضیات، فصول 1 و 2 در درس شیمی، مباحث جانوری و بدن انسان در زیست شناسی، در درس عربی نیز مبحث تجزیه (تحلیل صرفی اسم و فعل) به علاوه نکات ترجمه، آرایه های ادبی در ادبیات، واژگان سال های نهم و دهم حتی با تمرین های کتاب درسی در درس زبان خارجی می بایست در فرجه ی ذکر شده پیش برود.

 

نکاتی برای مطالعه ی دروس کنکور ۱۴۰۱

 

۱) مطالعه ی حدود 4 الی 5 درس در طول روز مناسب است.

 

۲) بین 80 الی 120 تست و تمرین در طول روز مناسب است. این شامل تست های تکراری ، پوششی ، تمرین و مثال های تشریحی و تکنیک های تست زنی کنکور نیز می باشد.

 

۳) رویکرد مطالعاتی با 3 درس اختصاصی و یک درس عمومی یا در نهایت سه درس اختصاصی و دو درس عمومی کافی است.

 

۴) ساعت مطالعه کنکور اهمیت چندانی ندارد و کیفیت مطالعاتی مهم تراست.

 

۵) در مطالعه ی درسنامه وسواسی نباشید زیرا حل تست و تمرین بسیار مهم تر و کارآمدتر از درسنامه است. در حل تست ها اگر به درسنامه رجوع شود ایرادی ندارد اما درشرایطی که منجربه یادگیری درسنامه شود. همچنین درصورت عدم یادگیری می توان حل تست تشریحی نیزانجام داد.

 

۶) رعایت اصول مطالعه و پیش نیازها از کارهای اساسی در برنامه ی مطالعاتی کنکور می باشد.

 

۷) تسلط به متن کتاب درسی به خصوص دردروسی مانند زیست شناسی لازم است.

 

۸) در انتخاب منابع وسواسی نباشید و شروع با منابع موسسه اندیشه مناسب تر است.

 

۹) حل آزمون های سایت موسسه اندیشه به خصوص برای دانش آزموزان پایه ی یازدهم توصیه می شود.

 

نکاتی درباره ی ثبت نام مدارس کنکور سراسری سال 1401

 

اولین مسأله در خصوص شروع برای مطالعه ی کنکور سراسری تعیین تکلیف ثبت نام در مدرسه است:

 

با توجه به عدم برگزاری و بازگشایی مدارس در تمام سطوح و مقاطع می بایست با فرض برگزاری کلاس های آنلاین مدارس حداقل تا نیمه ی اول سال تحصیلی به این نکته توجه داشت که مدرسه ی داوطلب در سال تحصیلی قبل با چه میزان موفقیتی و در چه سطحی توانسته است کلاس های مجازی و فرآیند آموزش را به خوبی انجام دهد.

 

آگاهی از سطح رضایت و کیفیت کار مؤسسه ی مورد نظر می بایست توسط خود دانش آموز انجام شود.

 

تمامی معلمان و اساتید محترم می بایست از زمان های اختصاص داده شده به موارد پرسش وپاسخ کنکوری دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری در طی فرآیند کلاس های مجازی توجه ویژه داشته و انرژی بیش تری را در این رابطه خرج کنند.

 

متاسفانه غیر حضوری کردن مدارس در پایه ی سال دوازدهم ضربات و صدمات زیادی برای داوطلب کنکور سراسری درپی خواهد داشت. زیرا نمی تواند از تمام زمانی که در اختیار دارد به درستی استفاده کند و هنگام مطالعه دچار بازیگوشی و یا سر درگمی می شود. علاوه بر اینکه این کار غیر قانونی خواهد بود و عواقب محرومیت از امتحانات نهایی را نیز در بردارد.

 

دو راهکار ثبت نام مدرسه برای سال تحصیلی 1401 – 1400

 

داوطلب کنکور سراسری برای شرکت و ثبت نام در مدرسه می تواند دو راهکار را پیش بگیرد:

 

راهکار اول) ثبت نام مدارس عادی

 

ثبت نام در مدارس دولتی یا عادی و پیش بردن کلاس های درس در حد امتحانات نهایی و در کنار آن مطالعه ی خودخوان دروس با کتب کمک درسی همچنین در صورت لزوم شرکت در کلاس های آموزشی برای فقط برخی دروس می تواند راهکار مناسبی باشد.

 

راهکار دوم) ثبت نام مدارس با برنامه جامع کنکوری

 

ثبت نام و شرکت در مدارسی که بتواند تمام کارکنکور از صفر تا صد را پوشش دهد یعنی طرح جامع کنکوری داشته باشد. البته این نکته حائز اهمیت است که در طرح کنکور مدرسه باید به تمام دروس و پایه های تحصیلی شما توجه شود نه فقط چند درس و یا یک پایه ی تحصیلی.

 

اگر مدرسه ایی یک طرح کنکوری جامع داشته باشد داوطلب کنکور سراسری می تواند به زمان بندی فرآیند آموزشی آن و همچنین نحوه ی مبحث بندی دروس و فصول مختلف آن اعتماد کافی داشته و مطالعه ی خود را با طرح کنکوری آن مدرسه پیش ببرد.

 

البته این به شرطی قابل اجراست که طرح کنکوری مدرسه ی مورد نظر شامل پایه های تحصیلی دهم و یازدهم یعنی مباحث پایه نیز باشد و تدریس اساتید نیز کامل و با اختصاص زمان هایی به رفع اشکال داوطلبان باشد. همچنین برنامه و طرح باید مشخص و زمان بندی شده باشد.

 

جمع بندی طرح کنکور و برنامه های درسی نیم سال اول تحصیلی در تابستان بسیارحائز اهمیت و راهگشا خواهد بود.

 

نکته بسیار بسیار مهم: اگر مدرسه طرح جامع کنکوری ناقصی را برگزار کرد و داوطلب مجبور به استفاده ی همزمان از کلاس های آموزشی جداگانه و صرف زمان بیشتر شود و یا به درسنامه ی کتاب تست رجوع کند. تمامی زمان وی سوخت شده و به جای حل تست بیشتر داوطلب را درگیر درسنامه ی کلاس ها می کند پس از انتخاب درست مدرسه که یکی از انتخاب های مهم کنکور است غافل نشوید.

 

شاید برایتان جالب باشد: روش صحیح مطالعه برای کنکور
 

 

ثبت نام کلاس های کنکوری برای موفقیت در کنکور ۱۴۰۱

 

با توجه به عدم اعتماد به برگزاری کلاس های درس آموزشگاه های کنکوری به صورت حضوری و عدم باز شدن کلاس های درس کنکوری در حداقل نیم سال اول تحصیلی و نبود تضمین قطعی برای آنها، داوطلبان کنکور سراسری می بایست از نحوه ی برگزاری کلاس های آنلاین موسسه اندیشه و ساعات تدریس اساتید در کلاس های مجازی آگاهی لازم را کسب کنند.

 

و بعد از کسب اطلاعات کافی اقدام به ثبت نام در آن کلاس های کنکوری کنند اما اگر آموزشگاه کنکوری مورد نظر به امید حضوری شدن کار کلاس های مجازی را در زمان مناسب برای کنکور سراسری انجام ندهد و دسترسی به اساتید نیز وجود نداشته باشد داوطلب باید ازشرکت درا ینگونه کلاس های کنکوری صرف نظرکند.

 

کلاس آنلاین کنکور یا دی وی دی آموزشی؟

 

اگر کلاس کنکور های حضوری و مجازی مناسب و مرتبط پیدا نشد استفاده از کلاس های کنکوری مجازی و یا فیلم های آموزشی موسسه اندیشه درست می باشد و یا استفاده از کلاس های درس که به صورت کلاس مجازی در موسسه اندیشه برگزار می شود مناسب می باشد.

 

استفاده از منابع کنکور 1400 برای کنکور 1401

 

استفاده از کتاب های کنکوری سال قبل که چاپ امسال نبوده تا شروع چاپ و پخش کتاب های کنکور سراسری سال 1401 در بازار جایز است. خرید کتاب های جامع پایه یعنی سال های دهم و یازدهم نیز ایرادی ندارد. همچنین می توان در فصول پاییز و زمستان به عنوان منبع آخر و منابع جمع بندی کنکور 1401 کتاب های چاپ سال 1401 را به عنوان سؤالات تألیفی بیشتر و یا جامع کنکور 1401 تهیه کرد.

 

نکته مهم در مورد سوالات کنکور: کارکردن سؤالات سال 1400 و تبیین نکات سؤالات کنکور سراسری می بایست در طول سال انجام شده و داوطلب کنکور سراسری نباید به این حرف که برخی اعتقاد به دست نزدن سؤالات کنکور سراسری تا اواخر ماه های مانده به کنکور دارند اعتماد داشته باشد.

 

شما این فرصت را دارید، با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، از مشاوره رایگان کارشناسان آموزشی گروه علمی آموزشی اندیشه استفاده نمائید.

    مشاوران
    گروه علمی آموزشی اندیشه

    پاسخگوی شما هستند

    نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *